14 Aralık 2010 Salı

Oyun Atölyesi-İçerik

TARİH: 01.12.2010
DERS: Yaratıcı Drama
KONU: Oyun
GRUP: Eğitim-sen 3 nolu şube öğretmenleri
SÜRE: 120 dk

ISINMA – HAZIRLIK
1. ETKİNLİK: İTME – ÇEKME
2. ETKİNLİK:  HALAT ÇEKME
3.ETKİNLİK:  EBE TURA, KURT KUZU
4.ETKİNLİK: MENDİL KAPMACA OYUN:
Oyun, gönüllü bir eylemdir.
Oyuncuların kendiliğinden katılımlarıyla gerçekleşir.
Oyun bir amaç doğrultusunda oynanır.
Oyun, her hangi bir çıkara hizmet etmez.
Oyun oynayan haz alır.
Her oyunun kendi kuralları vardır.
Her oyunun kendine özgü araçları vardır.
Oyun kurmaca bir dünyadır.
Oyun oynayan gerilim ve heyecan yaşar.
Oyun oynayanı özgürleştirir.
Oyun oynamak ciddi bir iştir.
Oyun yaşamın provasıdır.
Haz biter oyun biter.
Oyun kültürden daha eskidir.
Her oyun bir anlam taşır.
Oyun geçici bir eylemdir.
Her oyunun kendi özgü bir mekânı vardır.
Oyun tekrarlansa bile aynı hazla oynanır.
Oyun ile güzellik arasında çok sayıda sağlam bağlar vardır.
Oyun dürüstçe oynanmalıdır.
  
ÇOCUK OYUNLARININ ÖĞELERİ:
Amaçları vardır,
Katılım gereklidir,
Öne geçme, kazanma –kaybetme vardır,
Araçlara sahiptir,
Kurallar (etik, özgürlük) olmalıdır,
Oyunsal tavır olmalıdır.

Tanım: Kendini gerçekleştiren kişilerin, haz almasından başka bir amaca, çıkara hizmet etmeyen, itibari kurallar içinde gerçekleştirilen kurmaca etkinliklerdir.
Kaynaklar: Çocuk, Oyun Ve Tiyatro / Özdemir Nutku
Homo Ludens Huizinga / Oyunun toplumsal ilevi üzerine bir deneme
Oyun Begü / Metin Ant
5. ETKİNLİK:
Katılımcılara teksir kâğıdı ve bant dağıtılır. 
Lider: Sadece bunlar kullanılarak çocukluğumuzda oynadığımız bir oyunun aracını veya çocukluğumuzda oynadığımız bir oyuncağı yapmaya çalışalım der.

CANLANDIRMA:
 DEĞERLENDİRME

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder